Konseho di Minister di Reino

Di Wikipedia, e ensiklopedia liber
E artíkulo aki ta skirbí na papiamentu. Lo ta apresiá si por mantené e artíkulo aki na estilo di papiamentu.

Konseho di Minister di Reino
Supkategoria digabinete, executive branch Editá
PaisReino Hulandes Editá
HurisdikshonReino Hulandes Editá
Reunion di Konseho di Minister di Reino na 1971 bou presidensia di Barend Biesheuvel (meimei i pará su tras ta Boy Rozendal, minister plenipotensiario di Antias Hulandes i Desi Polanen, minister plenipotensiario di Sürnam).

Konseho di Minister di Reino (na hulandes: Raad van ministers van het Koninkrijk of Rijksministerraad; na ingles: Kingdom Council of Ministers), abreviá RMR, ta un órgano di Reino Hulandes ku ta prepara leinan of desishonnan ku ta toka henter reino, i ku ta representa e interesnan komun di reino. Proyektonan di lei di reino i desishonnan general di reino (algemene maatregelen van rijksbestuur) ta wòrdu trata den RMR antes di pidi konseho di Raad van State di Reino.

Konseho di Minister di Reino ta konsisti di e Konseho di Minister di Hulanda, ampliá ku e minister plenipotensiario di respektivamente Aruba, Kòrsou i Sint Maarten. E promé minister di Hulanda ta e presidente di Konseho di Minister di Reino. Konseho di Minister di Reino i e monarka huntu ta forma e gobièrnu di Reino Hulandes, konosí tambe komo e "Korona" (Kroon).

Un diferensia importante entre e miembronan di RMR ta ku e ministernan hulandes ta duna kuenta na parlamento hulandes; mientras kada minister plenipotensiario ta responde na su proprio gobièrnu nashonal.[1] Di un banda e konseho di minister di Hulanda ta regla den konstitushon di Reino Hulandes i di otro banda ta regla asuntunan di reino ku ta konserni Aruba, Kòrsou i Sint Maarten den algun stipulashon adishonal di Statuut pa e Reino Hulandes. Den tal kasonan e minister plenipotensiario tin derecho di voto ku pleno balor, igual na e miembronan di Konseho di Minister di Hulanda. Artikulo 10 sup 2 di Statuut ta ofresé Aruba, Kòrsou i Sint Maarten e posibilidat pa ademas di e minister plenipotensiario delegá un minister di nan pais na Konseho di Minister di Reino komo konsehero sin derecho di voto.

Aunke Reino Hulandes ta hurídikamente separá di Hulanda, i Konseho di Minister di Reino konsekuentemente ta un otro órgano for di Konseho di Minister di Hulanda, toch e RMR i Konseho di Minister di Hulanda hopi biaha ta wòrdu konsiderá meskos pa motibu ku entre e kuater pais konstituyente di Reino Hulandes Hulanda ta esun ku mas poder fo'i pasado.

Konseho di Minister di Reino na 2014

Konstelashon[editá | editá fuente]

Konseho di Minister di Reino ta konsisti histórikamente di:

  • ministernan nombrá dor di rei;
  • minister plenipotensiario di Aruba (desde 1986)
  • minister plenipotensiario di Korsou (desde 2010)
  • minister plenipotensiario di Sint Maarten (desde 2010).

Entre 1955 i 1975 tabatin un minister plenipotensiario di Sürnam i di 1955 te 2010 un minister plenipotensiario di Antias Hulandes.

Mira tambe[editá | editá fuente]